27 Jan 2009

28 de ani de românie...

Oricât s-a chinuit mama să-mi facă un viitor luminos, nu a reuşit să mă facă în aceeaşi zi cu Ceauşescu. M-a făcut cu o zi mai târziu. După 28 de ani, încerc să fac un calcul.

Patru ani ceaţă completă. Ceva de genu': vară-brad-Crăciun, vară-brad-Crăciun...

Doi ani de grădiniţă comunistă infectă. Tot ce-mi amintesc este că aveam o imitaţie jenantă de set de Lego la n copii şi în tot setul ăla era o singură piesă mică cu patru ţâmburuşe d'alea. Cine avea piesa aia era căpitan şi de aceea, din momentul în care am prins-o am ascuns-o în fiecare seară ca să o pot lua dimineaţa. N-a ţinut mult că nici ăia nu erau chiar maimuţe. Daca înlocuiţi în poveste cubul cu un cuţit făcut din coada de la periuţa de dinţi şi plastilina cu droguri, era cam ca într-o pârnaie de pitici.

Opt ani de scoală generală din care doi şi un pic şef de grupă. Vezi mamă dacă nu m-ai făcut pe 26! Eram şef de detaşament! În rest, a venit revoluţia şi o dată cu ea şi prietena mea stabilă, ura faţă de unguri, care mi-a născocit şi primele porecle gen: Pişti, Unguru, Marko Belo, UDMR, etc...

Patru ani fericiţi de chiuleală liceu în urma cărora, dacă o parte din gaşca de atunci, ne punem amintirile la un loc, am putea scoate o carte care ar bate la cur chiar şi "Aminitiri din copilărie". Să nu uităm aici (pentru cunoscători) şi câteva majorate reuşite!

De aici, o linie dreaptă de zece ani în urma cărora, fără să mă gândesc prea mult, voi încerca să înşiruiesc ce-mi vine în minte: Bucureşti, prieteni, Dr. Taberei, Orizont, facultate, examene, restanţe, laboratoare, vacanţe, practică, petreceri, chiuleală, alcool, hepatită A, şos. Giurgiu, ţigani, cazinouri (din nou pentru cunoscători), regie, şpăgi, metrou, Valea Ialomiţei, Dacia 1310, Lilly, trafic de căcat, ochelari, tramvaie pline, 41, alcool, controlori, trenuri, naşu, chirii, alcool, servici, şefi, Solenza, alcool, rate, stres, Hertz, Vienna, munte, operaţie, amenzi, Vamă, concerte, cluburi, Grecia, motociclete, grătare, Poker, nopţi pierdute, IBM, servere, apartament... Asta e doar o listă rapidă şi oarecum spontană.

În total, 28 de ani de România! Aş vrea să pot face un formular şi să cer aceleaşi informaţii unor oameni din diferite ţări. Sunt sigur că măcar primii patru ani îi avem la fel... multă ceaţă! :D

k-psa-pusă

4 comments:

lost said...

Dude, sa traiesti, sa-nfloresti, alea, alea. Tot ce-ti doresti, si bucura-te ca in 2 ani schimbi prefixu' :)

La multi ani Zolea, sa (ne) traiesti ;)

enemyofthestate said...

Mersi, mersi!
Asta e! Din ce in ce mai batran si mai intelept.

Zaply said...

Ce să zici şi tu acum... Înţelept...
Hai să fii sănătos şi să ai succes în toate!

dru said...

"În rest, a venit revoluţia şi o dată cu ea şi prietena mea stabilă"

muhahahahaha

La multi ani!