15 Dec 2008

Gadgets - Sony E-book Reader PRS505

Nu am putut rezista si am cumparat una bucata e-book reader de la Sony. Desi m-am jurat ca nu mai cumpar nimic de la Sony, mi-am calcat pe inima si l-am luat (mori Dru!). Obiectul cu pricina, nu este inca de vanzare oficial in Romania dar poate fi gasit in America la un pret orientativ de 299$. Normal ca bisnitarii de pe okazii.ro il au deja la vreo 1200 de RON.

Ce face dracia? Pai tu ii pui in memorie orice fel de carte in format: PDF, TXT, RTF, DOC, BBeB (nu intrebati) si el ti-o afiseaza.


Pai am si io pe telefon posibilitatea sa deschid astea! La ce-mi trebuie si rahatu' asta-n geanta? Pai, jucaria foloseste o alta tehnologie de afisare fata de gadget-urile obisnuite si anume e-ink. Practic, afisajul nu emite niciun fel de lumina (radiatie) catre ochi iar textul da impresia ca este tiparit chiar pe o foaie obisnuita. Afisajul este alb-negru si nu poate fi citit fara lumina ambientala! Pe romaneste, fara lumina e mai negru ca intunericu'.



Cutia contine: Sony PRS505, coperta, cablu USB, quick start guide si un CD cu softul de transfer. ATENTIE: pachetul nu contine incarcator de retea dar reader-ul poate fi incarcat prin USB. Incarcatorul de retea poate fi comandat separat.



Va dau inca de la inceput vestea trista: nu se poate cauta dupa cuvinte cheie in interiorul unei carti. Poti sari direct la o anumita pagina dar nu poti da search. Asa ca daca va ganditi sa-l luati pentru a tine documentatii tehnice pe el, pica din prima.

Reader-ul are o baterie Li-Ion ce rezista conform producatorilor la 7500 de schimbari de pagini. Nu sunt foarte sigur ca este adevarat dar nici nu pot considera ca bateria si-a facut inca ciclul de formatare si lucreaza la parametri normali. In plus, am ascultat de curiozitate si niste mp3-uri pe el si am afisat cateva poze. Re-incarcarea dureaza aproximativ 4 ore pe USB si cam 2 ore cu charger-ul de PSP :D.

Obiectul nu este greu si poate fi tinut in mana ca pe o carte daca are copertile montate. In timpul citirii, utilizatorul poate: sa dea pagina, sa puna un semn la pagina, sa mareasca sau micsoreze scrisul si sa sara la un alt semn de carte sau la alta pagina. Cartile pot fi ordonate dupa titlu, autor, data introducerii sau dupa colectii.

Am observat ca nu afiseaza corect caracterele romanesti dar probabil ca problema se va rezolva o data cu aparitia firmware-ului pentru Europa.

Are o memorie interna de 256 MB si se pot atasa in acelasi timp o memorie Memory Stick Duo/Duo Pro si una SD.


Obiectul este oarecum solid si bine protejat de coperti. A luat deja "botezul" gresiei de la o inaltime de aproape un metru si a trecut testul cu brio.

Per total, sunt foarte multumit de raportul calitate pret si-l recomand insa daca aveti 500 de lire si nu aveti ce face cu ele: iLiad rules!

Spor la citit!

k-psa-pusa

5 comments:

Anonymous said...

Bah aici e 189 de lire! Dru daca vrei da un semn! Skittles-ul e inclus in pret!

URA!

Hubba said...

Skittles-ul! Și tu mă, și tu? Credeam că-i doar un singur obsedat p-aici, prin România...
Cât despre reader-ul ăla, vezi să nu-l vadă Dru că ți-l ia! :))

Anonymous said...

@Hubba: mesajul meu era pentru Dru!

URA!

dru said...

bai, frate!!! acu' am vazut!!! postarea ta este facuta spre ciuda mea!!! pe bune!!!!.... review my ass!!!

multumesc backstabber... chiar apreciez dar astept sa se plictiseasca de el :D.... cat dreaq poti sa citesti

Unknown said...

Sa-l stapanesti sanatos.

Nu a aparut si varianta mai noua? modelul 7xx ? De unde l-ai luat? :)